Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
09.08.2011 10:27 - Сладоледена сделка в разгара на лятото
Автор: noviniteotdnes Категория: Новини   
Прочетен: 912 Коментари: 1 Гласове:
0



Фотограф: Анелия Николова

Марките, производството и дистрибуторската мрежа на българската компания за сладоледи „Дарко“ вече ще са собственост на международната компания за бързооборотни стоки „Юниливър“ (Unilever).

Днес от подразделението на „Юниливър“ за Централна и Южна Европа съобщиха, че придобиват българското дружество от досегашния му собственик Balkan Accession Fund (BAF). Цената на сделката не беше обявена, а сделката официално ще стане факт след одобрение от Комисията за защита на конкуренцията.

„Дарко“ е ценна придобивка за нас, тъй като притежава добре познати марки и утвърдени позиции на пазара“, коментира председателят на „Юниливър“ за региона Марк Дезенфанс. Той добави, че компанията ще използва глобалната си лидерска позиция в категорията на сладоледите за по-нататъшното консолидиране на позициите на Балканите.

„Дарко“ е втората по големина компания за сладолед на българския пазар след „Нестле“. Тя произвежда и търгува с марките „Ескимо“ (Eskimo), „Казабланка“ (Casablanca), „Уикенд“ (Weekend), „Меджик айс“ (Magic Ice), „Фрий“ (Free), „Белинда“ (Belinda), „Аляска“ (Alaska) и „Милка“ (Milka).

Производствената база на компанията е в София, като за миналата година в нея са били направени над 1.4 млн. тона сладолед. „Дарко“ има складови бази в големи градове като Пловдив, Варна, Бургас, Русе, както и дистрибутори в по-малки като Благоевград, Сандански, Пазарджик.По неофициална информация

преговорите за покупката се водили от доста време в Румъниякъдето бази имат и продавачът, и купувачът. „С придобиването на „Дарко“ „Юниливър“ ще навлезе на пазара на сладолед в България“, пише в съобщението за сделката. От „Юниливър“ казаха още, че около 80 служители на „Дарко“ ще преминат към „Юниливър“, но компанията ще запази съществуващия си производствен персонал и складовете и ще произвежда сладоледените си марки за българския пазар.

Така вероятно производството ще бъде разделено от управлението на маркетинга и продажбите, каквато е стратегията на „Юниливър“ и на други пазари. Досега „Дарко“ продаваше и в Румъния, като резултатите от този пазар се подобряваха за разлика от този в България.

„Юниливър“ обаче вече присъства на румънския пазар чрез марката си „Алгида“ (Algida). Портфолиото на компанията включва още брандове като Knorr, Dove, Lipton, Sunsilk, Rexona/Sure, Cif, Domestos.

Това е втората смяна на собственика на „Дарко“ за последните четири годиниПрез 2007 г. тя беше купена от досегашния собственик BAF, след като година по-рано беше обявена в несъстоятелност заради задължения към доставчици. Финансовият отчет на производителя на сладоледи за 2010 г. показва, че компанията има брутна печалба от около 5 млн. лв., но след начисляване на данъци и амортизации отчита загуба от над 3.3 млн. лв.

Продажбите са били с 8.6% по-малко и са стигнали до около 14.2 млн. лв. Спадът се обясняваше с цялостното свиване на потреблението, както и със сравнително лошото време през лятото, когато по принцип компаниите от сектора продават най-много. В отчета на компанията е посочено, че той е частично компенсиран от добрите продажби в Румъния.

Данните показват още, че към края на 2010 г. задълженията на дружеството надвишават активите, то има да изплаща кредити от над 3 млн. лв. с падеж през 2011 г. Кредитите обаче са основно от доскорошния собственик BAF. По този начин фондът изкупи собствеността на „Дарко“ преди години.

Наскоро беше назначен нов изпълнителен директор на „Дарко – Ивайло Кънев, като той пое поста от Янко Кръндаров, вече мениджър на „Интерснак България“.

Сделката за сладоледите на „Дарко“ е поредната за „Юниливър“ в региона. Миналата година компанията купи сладоледения бизнес на гръцката компания за млечни продукти ЕВГА (EVGA), а две години по-рано придоби марките на румънската компания Napoca. И в двата случая придобитите брандове бяха втори по пазарен дял на местния пазар.

Производството на сладоледите продължи в базите на местните компании, а маркетингът и продажбите бяха поети от „Юниливър“.

Преди няколко години най-големият производител на сладоледи в България – „Делта“, беше купен от „Нестле“.

Email FacebookTwitterЗарче

Източник: Линк



Източник: http://noviniteotdnes.com/%d1%81%d0%bb%d0%b0%d0%b4%d0%be%d0%bb%d0%b5%d0%b4%d0%b5%d0%bd%d0%b0-%d1%81%d0%b4%d0%b5%d0%bb%d0%ba%d0%b0-%d0%b2-%d1%80%d0%b0%d0%b7%d0%b3%d0%b0%d1%80%d0%b0-%d0%bd%d0%b0-%d0%bb%d1%8f%d1%82%d0%be%d1%82/



Гласувай:
0



1. анонимен - Ивайло Кънев-изпълнителен директор на Дарко
11.10.2011 16:00
Ивайло Кънев ли?Това е един голям изрод...как може да е изпълнителен дирекрор на фирма?Взима момичета от софийско столично заведение гавпи се с тях,защото се е напил като талпа и защото не му става атрибута и не може да свърши никаква работа ги пребива от бой...язък че е завършил три висши образования и е живял в чужбина боклука си е боклук...мъж,който посяга на жена не е мъж, а изрод...ходете да видите в каква кочина живее на Дондуков и тоя смещник е изпълнителен директор...олицетворение на държавата ни....!?!
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: noviniteotdnes
Категория: Новини
Прочетен: 107199
Постинги: 97
Коментари: 27
Гласове: 11
Архив
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930